Adventshelg

Vilken helg det har varit! 
I fredags var vi hembjudna till dotterns rumskompis föräldrar i Majorna. De bor i en jättemysig etagelägenhet med fantastisk utsikt. 
Det blev en oerhört trevlig kväll med spännande samtal, god och spännande mat.
Oerhört berikande att lära känna människor med en helt annan bakgrund.
Då märker man också vilken "skyddad verkstad" Kungsbacka är. 
Jag har jobbat i skolans värld i Kungsbacka i 20 år och jag har aldrig haft förmånen att ha elever med annan härkomst, språk o s v. Helt sjukt egentligen!
Ja, jag måste försöka ta mig ut ur denna segrerade bubbla på något sätt! ;)

Igår hade vi lillejul för släkten eftersom dottern åker iväg den nionde december. Kan inte föreställa mig hur det blir att fira jul och nyår utan henne, att sällan höras av under nästan tre månader. Samtidigt tycker jag det är så spännande att hon ska få se så många delar av världen, och då på ett sånt sätt som är långt från turistperspektivet.
Hoppas att hon kommer uppdatera sitt instagram så fort hon får möjlighet.
Man kan följa henne på linusdottersresa.

Vi åt ädelostpaj med sötmandel, kolapaj med granatäppeltäcke och vispad creme fraiche. Drack glögg och julmust, åt tomteskum och lekte julklappsleken.
En riktig myskväll!

Idag hade vi adventsmys med min tränarkollega med familj. Mysigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0