Tala om att inte kunna lägga den ifrån sig....

Började läsa Majgull Axelssons bok "Jag heter inte Miriam" igår och jag har knappt kunnat lägga den ifrån mig och nu är den utläst.
Jag måste erkänna att när jag kom till jobbbets sommarpresentbord (en vecka försent då jag var bortrest när de andra fick välja) så låg den där i flera exemplar. Av en lista som låg där kunde jag se att det hade funnits andra böcker som jag hellre velat ha. Nu stod jag i valet och kvalet, Jackie Ferm eller Majgull Axelsson.
Med facit i hand är jag otroligt glad att jag valde den här. Gripande öde om koncentrationsläger, överlevnad , ett bättre liv men med hemligheter m.m. 

Ja, jag har bara en sak att säga.LÄS DEN!

Tror att mitt historiska intresse väcktes tidigt, oftast av att min älskade farfar berättade saker för mig och för det är jag evinnerligt tacksam!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0