Axeloperation

Igår, 17 maj och årets varmaste dag hittills, var det så dags att lägga sig på operationsbordet för att fixa min onda axel. Hade ju ingen exakt diagnos innan, trots MR.
Visste inte om det skulle hitta något och åtgärda de,t förrän jag vaknade ur narkosen.
Men visst hittade proffsortopeden tokigheter. De ledband som skall hålla ledkulan på plats var uttänjda så han har" tightat" till dem.
När jag vaknade på uppvaket hade jag fruktansvärt ont men de kom och gav mig en blockad så hela armen/axeln blev förlamad.
Nu skall jag gå med detta axellås i 4 veckor + ett otroligt skönt isförband, är helt sjukskriven till 18 augusti och kommer förmodligen inte att kunna jobba fullt med en gång. Sjukgymnastik och rehabilitering står på programmet i 6-8 månader, så nu gäller det att ligga i. Axeljäkeln skall bli bra!!!!
Så nu vet man vad man ska göra i sommar och en lång tid framöver.
 
Ett extra tack vill jag ge Therese och Marie- Louise som kom förbi idag och ordnade lunch och höll mig sällskap medan maken och sonen var på fotbollscup i Stenungsund under dagen. Tack!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Aj, aj... Hoppas att det känns bättre så här ett par dagar efter ingreppet och att läkningen går snabbt. Sedan gäller det nog att skynda långsamt och se resultaten över tid. KRAM och lycka till med rehabträningen!

2013-05-20 @ 10:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0