Afternoon tea på Tjolöholms slott

Idag var det så dags att avnjuta ytterligare en 40-årspresent, Afternoon tea på Tjolöholms slott. Tack Anders, Martin, Sofia, Kickan och Christoffer för detta! En strålande söndag om man får säga det.
Mycket gott fanns det på detta Afternoon tea. Scones, fruktspett, sandwiches,ostbollar rullade i nötter, minipajer, olika sorters kakor, marmelader, fruktspett samt olika thé. Mumsigt! Vi åt i slottssalen och under tiden underhöll en pianist!
Efteråt passade maken och jag på att ta en promenad kring de vackra ägorna.
Isen låg kvar längst in i viken.
Längre ut börjar det dock öppna upp sig, det finns hopp om vår!
Sådana här dagar vaknar fotoögat och några fick jag tagit.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Andersson

Så vackra bilder!

Svar: Tackar!
molleskrypin.blogg.se

2013-03-24 @ 19:36:06
URL: http://smyckenochsmulor.blogspot.com/
Postat av: Angelica

Åh, så många härligheter ni varit iväg på. Ser underbart ut, och gott (dock inte tallriken med ärtor, som även jag säkert dissat, även om jag egentligen är ett stort fan av gröna ärtor, dock inte kokta!)

2013-03-28 @ 09:09:15
Postat av: Kristina


Får Tjolöholms slott låna dina superduperfina afternoon tea-bilder?

/ [email protected]

2014-09-05 @ 19:24:19
Postat av: Kristina


Får Tjolöholms slott låna dina superduperfina bilder från afternoon tea?

2014-09-05 @ 19:25:54
URL: http://www.tjoloholm.se/blogg2/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0