Återbesök hos ortopeden....

Sedan förra fredagen har det varit ganska illa i axeln. Då vaknade jag vid fyratiden på morgonen med fruktansvärd smärta, bara att rusa ner och trycka i sig smärtstillande. Senare samma eftermiddag var jag hos sjukgymnasten och då konstaterades det att jag var jättestel och att min rörlighet försämrats. Fick massage, beordrades träningsvila samt slinga nattetid under helgen. Armen svullnade också lite under helgen. Påbörjade träning igen under måndagen men i mindre dos.
Hos sjukgymnasten i tisdags körde vi på som vanligt.
I onsdags var det så dags att träffa ortopeden för återbesök. Pratade om hur rehaben går och pratade då också om hur det känts efter fredagen. Han misstänkte att en sammanväxning släppt och orsakat en blödning, tydligen helt normalt och jag kan vänta mig att det händer fler gånger.
Han konstaterade också att min rörlighet borde förbättras betydligt, har tre veckor på mig innan det är dags för sjukgymnasten att börja töja, något som jag vet kommer bli en smärtsam historia. Diskuterade också hur jag ska arbeta efter min sjukskrivning, eventuellt måste jag jobba deltid men det får tiden utvisa.
Kan ju tillägga att det gjorde fruktansvärt ont när Vahid skulle kolla rörligheten. Vet att detta kommer ta tid så det är ju bara att kämpa på. Fick också redan på mer om min operation, var ju lite väck när han pratade med mig efter operationen. Det visade sig att mina ledband på baksidan bara var tunna trådar. Han har förstärkt dem och gjort dem dubbelt så tjocka.
Igår var det dags för sjukgymnasten igen. På grund av smärtan från onsdagens läkarbesök blev det fokus på att massera och få upp rörligheten kring skulderbladet. Skönt och man märker att det har snabb effekt. Nu blir det smärtstillande och lägre träningsdos i några dagar, d v s 3 gånger om dagen á 5 repetitioner. Har dessutom fått ett par nya övningar som skall få ledkapseln/kulan att bli rörligare.
Sover som en kratta på nätterna då jag vaknar så fort jag byter ställning. Därför stundtals ganska trött under dagtid.
Hoppas på snar bättring även om jag är medveten om att det är en lång process.
 
Lite gnälligt inlägg det här men...men....

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vet precis vad du pratar om att vakna av värk vid minsta rörelse nattetid. Hoppas att det blir bättre för var dag och att axeln blir mer samarbetsvillig! KRAM

2013-07-09 @ 09:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0