Barn av sin tid


På julafton fyller min söta moster 60 år. Igår var vi uppbjudna till min kusin Henrik för att vara med på en överraskningsmiddag för henne. Fullkomligt älskar sådant! Överraskningen blev total och det var superkul att se hennes reaktion!
God middag, tårta, många glada skratt, presentöppning fick kvällen att gå grymt fort.
Roligt var det också att min morbror kontaktat SVT och fått tag i barnprogrammet som min moster var med i som sjuåring. Programmet hette Lekhörnan och sändes 1960.
När vi tittade på det hela blev det så tydligt att vi alla är barn av vår tid. I denna lekhörnan pratade barnen knappt. De svarade endast på tilltal och sjöng barnvisor. Nästan total envägs kommunikation. Vilken tur att tider förändras:)
Söt som socker var lilla moster i allafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0