Dagens asgarv

Idag har vi röjt i vårt förråd, eller i själva verket skall det erkännas att maken konkat ut och flyttat runt och jag/vi har beslutat vad som skall slängas respektive säljas på loppis;)
Måste tillägga att jag är en slänga och han en spara. Skall inte avslöja hur många jackor den mannen har, hi, hi...
Ja, jag kan verkligen inte fatta hur mycket man samlar på sig under livets gång.
Vi fick oss en hel del goa skratt och nostalgitrippar bland prylarna i allafall.
Hittade ett gäng gamla oljemålningar som gjordes under estetiskt tillval i årskurs 7-8, ett blyertsporträtt av min första stora förelskelse samt ett hysteriskt kul häfte i blåstencil från när jag gick i 3:an.
I detta häfte hade vi i 3B skrivit om vad vi gjorde på lägerskolan på Råddehults lägergård 1982. Tydligen ett evinnerligt pussande, färgande av garn, makrametillverkning, spökande m.m.
Ja, jag skrattade så tårarna rann när jag läste det.
Jag konstaterade också att många av oss hade en otroligt fin handstil.
Häftet kommer sparas, en del teckningar också.
Oljemålningarna ville jag kasta men det ville inte maken så han spikade upp dem på väggen inne i förrådet.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ha! Skulle vilja veta om forna älsklingen skulle känna igen sig på bild!

2013-08-12 @ 18:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0