Födelsedagsfirande

 
 
Ja, förberedelserna hade hållt på i några veckor med bak m.m. Två dagar innan födelsedagslunchen/festen hade jag semester. Dock var "lillemannen" sjuk så semester vet jag inte om man kan kalla det ;)
Dagen innan kom min goa mamma och hjälpte mig med en hel del saker. Jag passade då på att bjuda på kräftor till lunch.Mums!
Inhyrt porslin och annat skulle komma att underlätta det hela betydligt! Tack snälla pappa för hämthjälpen!
Vardagsrummet gjordes raskt om till festlokal och det funkade riktigt bra.
Så kom då lördagen då allt skulle gå av stapeln. Klockan ett kom "tjocka" (21 personer) släkten på en trerätters lunch.
På menyn stod följande:
Jordärtskockssopppa med basilikaolja och knaperstekt bacon
Parmalindad kycklingfilé i balsamsås med basmatiris, romanticatomater och smörstekta sugarsnaps
Kladdkaka med dajm, serverad med kardemumma grädde och kaffe
 
Ja, det blev en fantastiskt mysig lunch med nära och kära. Väldigt roligt att träffa alla släktingar som man inte träffar särskilt ofta.
 
Vid femtiden gick de och då gällde det att duka om på nytt. Mamma, lilla moster och dottern min stannade för att hjälpa till. Tusen tack för det!
 
Halv sju började således vännerna trilla in, 22 stycken, närmare bestämt. Välkomstdrink och på det en tipsrunda om mig. Ja, vem som känner mig bäst, avslöjar jag inte här;)
Sedan var det dags att sätta sig till bords. Kvällens meny bestod av:
Jordärtskockssoppa med dillolja och räkor
Ugnsbakad laxfilé med basmatiris, sherrysås och smörstekta sugarsnaps
Kladdkaka med dajm och kardemummagrädde och kaffe
 
Under middagen indelades alla i lag och man fick tävla i klurigheter och musik. Lite allsång hanns också med ;)
 
Jag har ofta pratat om mina fantastiska vänner! Jag är så oerhört lyckligt lottad att få ha dessa underbara vänner. Ett flertal av dem gjorde helt oförglömliga framträdanden denna kväll. I stunder som dessa är jag också glad för att mobilerna finns, det hela är förevigat på "film".
Anna plockade fram guran och tog ton...............
och tillsammans med Liselotte, Petra och Jessica sjöng de en fantastisk sång. Pannlampor och glasögon är ju bra att ha =)
Även jag fick ett par ;)
Därefter fick jag "lida" för min ungdoms synder. Konstigt att saker som hände för så länge sedan ändå känns som igår. De vänner som inte kände mig under denna "era" skrattade precis lika mycket som jag.
Ja, tusen tack mina goa vänner för både sång och show, jag skall för alltid bevara det i mitt ♥. =)
 
Festen fortsatte en lång bit in på natten och jag hamnade inte i bädden min förräns vid 03.45 efter en helt fantastisk dag! Ja, min 40 års skiva blev precis så som jag hade önskat, fylld med nära och kära, skratt, god mat och upptåg.
 
Vill också passa på att tacka för alla fina presenter jag fick och har fått.
Många upplevelser har det varit och skall bli, smycken skall bäras m.m. Tusen tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0