En hektisk start på höstterminen


Ja, det har verkligen varit en hektisk start på hösterminen. Dottern har flyttat till en mysig vindsvåning på Hönö. Den delar hon med en jättego tjej från Göteborg som heter Sanna.
Det har också varit otroligt mycket att fixa inför flytt och stundande långsegling. Visumfoto, nytt pass, vanligt passfoto, personbevis för visumansökan, sandaler till seglingen, lite husgeråd, gympadojjor m.m.
Sonen har börjat på nytt fritids, jag har fått ändra mina arbetstider till det sämre på grund av sonens skoltaxi samt större barngrupp.
Förutom detta har jag varit på ett fantastiskt kul 50- årskalas hos Micke. Så mycket har jag inte buggat på närmare 20 år:)
Trevliga middagar med vänner har hunnits med på helgerna.
Fotbollsträningarna har kommit igång igen.
Har dessutom köpt träningskort på Friskis. Så förra veckan blev det ett medelpass, ett dans fuego och ett dans fusion. Superkul!
Föräldramöte på Öckerö har vi också varit på. Det känns verkligen att det är en superbra skola och dottern älskar det! Ja, det är underbart att höra hennes glädje när vi pratas vid varje kväll.
En kväll fick vi också hälsa på skolskeppet Gunilla som dagen efter skulle segla iväg med samhällstvåorna. Spännande att få se det skepp som skall ta dottern till en massa spännande platser runt jorden under kommande tre år! Första resan startar i december. Flyg till Marocko. I hamnstaden Safi startar de sen sin långa segling med stopp på Las Palmas, Kap Verde, Grenada, Santo Domingo för att sedan avslutas i Miami i februari.
Ja, detta äventyr hade jag gärna också varit med om. Så glad för dotterns skull!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Helt fantastiskt! Vilken härlig gymnasietid hon har framför sig! Lycka till finaste Emilia - och klart att en rumskompis som heter Sanna är trevlig! :)

2014-09-15 @ 16:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0