Överraskningsmiddag för världens bästa pappa

Min älskade pappa fyllde 65 för ett tag sedan men firade den utomlands. Kände dock att jag ville göra något för honom trots allt. Så i hemlighet bjöd jag in deras närmaste vänner, min morbror och moster och farbror och faster. Måste tillägga att de "var på" direkt!
Så igår eftermiddag trodde kära pappa att han skulle hit och mäta kök och få en vanlig lördagmiddag men så blev det inte;)
Med välkomstdrinkar i händerna stod hela gänget och ropade grattis så fort de klev in genom dörren. Därefter följde en trerätters middag, tal, musiktävling, kluringar och en liten Imovie. ( Tack Linda för ditt bidrag!)
 
Meny:
Kräftsoppa med creme fraicheklick och dillfrö, hembakt Focaccia.
Helstekt fläskfilé, palsternackspuré, italiensk potatiskaka, grön sparris, panchetta , småchampinjoner och rödvinssås.
Tropisk fruktsallad med vit chokladcremé och kardemummakanderade valnötter.
 
Det blev en riktigt trevlig kväll som jag hoppas pappa kommer minnas. Tycker det är viktigt att fira livet och göra det festligt med nära och kära!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, så mysigt och vilken fantastisk bild! Den måste nästan vara unik i sitt slag i 1970-tals Sverige, där barnen (åtminstone under bebisstadiet) fortfarande mest var en mammasak!

2013-10-21 @ 11:06:45
Postat av: Agneta malmborg

Jag säger bara, Malin du är otrolig!

2013-10-22 @ 09:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0