Passiv töjning

Ja, man kör på med sjukgymnastikövningarna man fått och det går riktigt bra. Har ökat till fyra gånger per dag men ska strax gå upp till fem.
Promenader ska man också ta, vilket jag gjort. Tog dock en femkilometers runda häromdagen, vilket visade sig vara lite för bra för axeln. Värkte som satan dagen efter.

Idag var det dags att träffa sjukgymnasten Mia, expert på axlar. Gick igenom mitt program till att börja med och finjusterade en av övningarna. Därefter skulle Mia göra en så kallad passiv töjning. Gick bra medan hon gjorde det men måste säga att eftermiddagen har inte varit rolig, det har värkt obeskrivligt! Tur att det finns smärtstillande då!

Om en vecka är det dags igen, just nu känns det inte som jag ser fram emot det.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Aj, förstår känslan. Fick samma reaktion vid mitt senaste besök hos sjukgymnast. Vilade en dag från övningarna och kunde sedan köra vidare. Lycka till med träningen, du är verkligen flitig!

2013-05-31 @ 11:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0