Smärta "beyond belief"

I slutet på förra veckan kände jag mig helt färdig, somnade i soffan redan vid 19- tiden. På fredagen började jag känna en svag smärta i underkäken. Detta eskalerade sedan till en fruktansvärd smärta under lördag och söndag.
På söndagkvällen höll jag på att gå upp i limningen, inget smärtstillande hjälpte och sova funkade inte alls.
Måndag morgon innebar akut tandläkarbesök, en "död" tand visade sig vara roten till det onda. Fick bedövning, sedan borrades den upp, desificerades m.m. Skulle sedan återkomma på onsdag morgon för rotfyllning.
Åkte hem och somnade efter den pärsen. Vaknade dock så fort bedövningen började släppa.
Smärtan blev om möjligt ännu värre och jag kan lugnt säga att jag hade lust att skära av mig huvudet på måndagkvällen. Ja, detta är den absolut värsta smärta jag någonsin upplevt!
Det blev natten från helvetet. När tisdag morgon kom, såg jag ut som en hamster med ännu värre värk. Infektionen hade spridit sig.
Tillbaka till tandläkaren. Behandling med antibiotika och starkare smärtstillande. Någon rotfyllningen blir det inte tal om förräns infektionen lagt sig.
Ja, jag har varit helt under isen! Måste säga att antibiotikan visat sig vara dunder! Redan efter andra tabletten började smärtan lindras. Nu är det torsdag och svullnade har gått ner. Är fortfarande öm under käken men är betydligt mycket bättre. Har även kunnat trappa ner på det smärtstillande.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Fy fan!

2013-01-22 @ 09:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0