Underbar traditionsenlig helg


Med mina underbara vänner styrde jag kosan söderut i lördags morse. Traditionsenlig resa till Gekås för att shoppa, bo i stuga, fika, äta och dricka gott, spela julklappsleken och bara tjöta som vi kan.
Äta och dricka ur kartong är utmärkt. Dessutom en flaska bubbel för att fira två av vännerna som fått nytt jobb!

Julkappsleken är hysteriskt kul och några klappar brukar hamna i min ägo.

En hel del shoppat blev det. Kunde bland annat inte motstå dessa kitchiga små porslinsfigurer. En thermokjol att ha på jobbet hör också till de bättre köpen.

Väl hemma hade maken fixat så fönstren lyste skinande rena och adventsstjärnorna lyste. Härligt!

Lika härligt var det dock inte att sonen drabbats av magsjuka under natten. Blä! Hoppas vi andra klarar oss!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Helmysigt låter det! Var själv en sväng på Gekås i fredags, men hamnade i värsta anti shopping mode av någon outgrundlig anledning. Kom hem med inte ens hälften av det jag tänkt och med långt lägre shoppingutgifter än jag någonsin lyckats med förut. Det senare rådde jag och Sanna emellertid bot på under söndagen med ett besök på Frölunda Torg. Sanna drog högvinsten med 12 nya plagg, medan jag själv nöjde mig med ett par julbetonade tights och några linnen... Någon dag ska jag sticka iväg och shoppa på egen hand och prioritera bara mig - tycker jag förtjänar en ego boost! KRAM

2013-12-03 @ 16:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0