Internationella Down Syndromdagen


Så här såg mina fossingar ut igår. För då var det Internationella downsyndromdagen och detta med udda strumpor ett sätt att visa att alla är lika mycket värda! Detta gjorde också att jag fick prata om detta ämne i flera klasser på jobbet. Prata om att olikhet är bra, att man är lika mycket värd oavsett utseende, bakgrund, funktionsnedsättning m.m.
Det var också härligt att se att några elever kom i udda strumpor, dagen till ära.

Det kommer bli en annan twist på det här med funktionsnedsättning om ett par veckor. Onsdagen den 2/4 kommer jag att klä mig helt i blått. Då är det Internationella Världsautismdagen, Light it up Blue! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0