Köket del 3


Montering av stommarna gick lätt som en plätt, dock har pappsen fått uppfinna lösningar under tiden, på något sätt finns det alltid saker som krånglar.
Sedan fästes de upp på väggarna med hjälp av specialskenor. Tusen tack riktas till min farbror Thomas som var här och hjälpte pappa och mig med den krångligaste väggen. Man kan lugnt säga att hallen behöver renoveras efter alla skruv som måste i från den sidan.

Med båda barnen borta i helgen som gick satsade vi på att skruva och montera alla lådor m.m. Kan säga att det kommer dröja innan jag vill montera fler.
Som tur är har jag världens händigaste pappa! Rörstrul fixade han lätt som en plätt:)
Ja, något kök utan hans hjälp hade det absolut inte blivit.
Vi har också fått underbar hjälp av vår kompis Anders som fixat all el.

Igår kom vitvarorna och maken satte in lådor för glatta livet. Jag och pappa var och hämtade den italienska glasmosaiken. Det kommer bli så snyggt!
Än är det inte klart men vi kämpar på och den blå skyddsplasten får sitta på ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0