2014

Året inleddes intensivt med köksbygge. Min fantastiska pappa fixade allt på ett grymt bra sätt och nu har vi vårt drömkök. Tusen tack för det! Som hantlangare lärde vi oss en hel del på vägen.Rehaben för min opererade axel fortsatte ända till maj. Skönt när den perioden var färdig! Segt och jag önskar  inte någon att behöva göra den resan!

I mars fyllde sonen 12, kan knappt fatta vart tiden tagit vägen.
Året har dock inneburit mycket strider för hans räkning. Att han ska få de resurser han har rätt till, att skolskjutsen fungerar, att vi får träffa vettiga läkare/tandläkare.....Ja, den listan kan göras lång och har tagit en hel del energi i anspråk. Fast vad gör man inte för de som betyder mest i hela världen.

Det var också fantastiskt att tillsammans med honom springa in på Slottskogsvallen, målgång för Specialvarvet. Hoppas på en repris 2015!Den 13 juni går dottern ur nian och hon slet verkligen som ett djur under året, allt för att komma in på Öckerö Seglande Gymnasium. 
Direkt efter skolavslutningen åkte vi dock på en underbar semester till Skiathos. Så skönt!
Så efter midsommar kommer gymnasieantagningens besked och den enorma glädje och lättnad som hela familjen känner är total. Dottern kom in och är fullkomligt överlycklig. Helt plötsligt får vi börja jaga boende till henne och en hel del annat måste fixas under sommaren. Fast det var bara kul och vi fick nya vänner under resans gång, Emilias rumskompis Sanna och hennes familj.Sommaren och semestern tillbringas mycket på stranden samt på tur med mammas och pappas nya båt. Sol, värme, bad, middagar, umgänge och allmän njutning präglar denna sommar.
I juli föds den här underbara gosingen.Min kompis Evas andra barn och det är helt fantastiskt att få stifta bekantskap med en sådan mysig liten herre;)

Två jubilarer har firats under året. Tirre fyllde 40 i januari och vi firade henne med middag och Rock of ages på Rondo. Micke fyllde 50 i juli och han firade med en supertrevlig fest i augusti.
Hans firande fortsatte med en tur till Stockholm i början på oktober. Supermysigt!

En massa kultur har det också blivit under året.
Måns Möller-Det här skojar du inte bort, jävla pajas.
Sound of music, Rock of ages, No 90 Kleist, Trollkarlen från Oz-Glada Hudikteatern, Livet är en schlager och avslutningsvis Kristina från Duvemåla. Blandad kompott kan man lugnt säga men helt fantastiskt alltihop!

Så sakteliga vande man sig vid att inte ha dottern hemma på veckorna men det var först nu i december som vi fått känna på  hur det är att inte ha daglig kontakt. I skrivande stund befinner hon sig på Mindelo på Kap Verde. Hon har det jättebra och vi blir superglada så fort vi får se bilder på Instagram eller när det dyker upp mail.
Sedan har jag/ vi haft fantastiska stunder-middagar, roligheter m.m med våra fantastiska vänner. Känner att jag är lyckligt lottad som har så många fina, ingen nämnd, ingen glömd. 
Ja, min kära familj och vännerna förgyller mitt liv. I ❤️ U
Vill rikta ett särskilt tack till mina underbara föräldrar och svärmor som hjälper oss på många sätt, vet verkligen inte hur vi fått ihop livet utan Er! Älskar er!!!Tusen tack!
Jul blev det också, en mysig men annorlunda sådan då dottern är på havet.

Nu har jag summerat 2014. Snart skall vi skåla in 2015. Vad det nya året bär med sig vet ingen men jag hoppas det blir bra, att nära och kära får vara friska m.m.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gråter, som vanligt.😂kram å tack för att du finns med mig😙

2015-01-01 @ 11:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0