Farfar

Idag du skulle blivit 92!
Jag fortfarande dig, saknar så!

Minnen från barndoms lyckliga dar,
Då jag på landet en gul dockvagn fick, av älskade fars mor och far.

Sockerdricka, biltvätt och dina egenodlade tomater, pannkakor,Ring så spelar vi och en mängd annat hörde också till.
Tillika ett och annat kortspel med Kalle och Inga-Lill.

Att alltid känna sig välkommen var ditt och farmors signum. Att vara barnbarn till er var ett privilegium!

Ni stöttade mig i vått och torrt och gladdes då vi väntade smått. Barnbarnsbarnen blev en stor källa till glädje på äldre dar. Då kunde du tituleras gammelfarfar.

Att sonen föddes på din dag, gjorde både dig och mig och farmor glad.

Barnen mina fick lära känna dig under ganska få år,
Men det är sant att underbara minnen består!

Jag bevarar minnena i min minnesbank,
utan den vore jag pank.

Alltid älskad och ihågkommen för allt du lärt mig om Europas historia, särskilt den delen utan gloria.
Men också för din underbara humor och kärlek.
Ja, med en sådan farfar blev inget besvärligt.

Snart är det åtta år sedan du gick bort,jag tycker att din tid på jorden blev för kort.

Forever in my memory!



Kommentarer
Postat av: Therese

Kram till dig ♥

2013-03-20 @ 23:17:20
URL: http://thereselittlecorner.com/fotoblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0