Myshelg med maken

 
 
Ja, det var dags att få njuta av ytterligare en 40-årspresent. Maken och jag lämnade kidsen hemma hos goa svärmor och begav oss sedan av mot Varberg, med en liten avstickare till Gekå´s innan incheckningen på Stadshotellet, Asia Spa i Varberg.
Måste tacka för den enorma servicen vi fick då vårt badrum inte var till belåtenhet, stank illa.
Maken skämdes lite för mig när jag ringde och klagade. Jag klagar sällan men har faktiskt lovat mig själv att sluta var så förbannat snäll och konflikträdd. Vi svenskar är nog oftast alldeles, väldigt timida. Hotellet var väldigt tillmötesgående och vi fick ett nytt rum. Ett större och finare rum med utsikt över torget.
Vid 19- tiden var det så dags för tvårätters middag med gott vin till. Förätten var höjdaren av de två, en lokal getost med syltat äpple och honungsglacerade valnötter. Mums!
Efter detta blev det Bio Capitol och filmen Jack Reacher som var riktigt bra, Ja, det är bara att konsatera att jag och de belevade filmkritikerna har långt ifrån samma smak, ha, ha, ha.............
Måste säga att just denna lördagkväll, var Varberg väldigt öde. Lugnt och stilla!
Sömn i skön säng, utan en lilleman som ligger bredvid och knör, kändes härligt och hotellfrukost är något jag alltid uppskattar.
Tack min underbara familj för denna härliga present!
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, låter mysigt! Förrätten ser dessutom fantastiskt god ut. Mums! Du gjorde helt rätt i att klaga - och jag som är ganska obekväm av mig av naturen och sällan kan hålla käft måste nog tillstå att klagomål alltid resulterar i något positivt. :) Klaga på bara!

2013-01-11 @ 13:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0